.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشکیل ستاد هفته ی ملی کودک در مازندران

با شکل گیری ستاد هفته ی ملی کودک در استانداری مازندران ، این استان  به استقبال هفته ی ملی کودک می رود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، هفته ملی کودک از 15 لغایت 21 مهرماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود که در استان‌ها متولی این امور اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

جلسه ستاد هفته ملی کودک در استانداری مازندران با ریاست معاون سیاسی‌امنیتی استاندار و با هماهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان دبیر ستاد هفته ملی کودک و دستگاه های عضو برگزار شد.

جلسه ستاد هفته ملی کودک مازندران با موضوع اعلام برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی در هفته‌ای که به‌نام کودک در تقویم رسمی نام‌گذاری شده است، مورد بررسی مدیران و مسئولان استانی عضو این ستاد  قرار گرفت.

معاون سیاسی‌امنیتی استانداری مازندران در  جلسه ستاد هفته ملی کودک با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی و کشته شدن کودکان زیاد در نخستین نشست مجمع عمومی بین‌المللی صندوق حمایت از کودکان و یونیسف شکل گرفت، اظهار کرد: شکل‌گیری یونیسف برای پاسخ‌گویی به نیازهای کودکان بوده است.

علیرضا یونسی‌رستمی با تأکید بر اینکه هفته ملی کودک به‌صورت نمادین طراحی شد تا احترام به حقوق کودکان در همه ایام استمرار یابد، افزود: اسلام تأکید زیاد و مکرری به اهمیت و جایگاه کودک داده است.

وی  با اشاره به حساسیت های برنامه ریزی برای کودکان از منظر مقام معظم رهبری؛ کودکان را تأثیرپذیرترین عنصر و ذخیره جامعه عنوان کرد و با اشاره به نقش والدین در جهت هدفمند سازی مطالعه کودکان افزود: ایمان به عنوان تنها عنصر اطمینان بخش برای تربیت کودکان است که در تکوین شخصیت آنان موثر می باشد.

به برخی از موضوعات درباره حقوق کودکان که در کنوانسیون جهانی آمده است، اشاره کرد و گفت: انتخاب نام نیک، تأمین خوراک و تغذیه مناسب برای کودکان، برخورداری از حق تحصیل، تأمین بهداشت روانی و جسمی، پرهیز از اعمال خشونت جسمی و روانی، برخورداری کودکان از حق احترام، برنامه‌ریزی برای رشد و تکامل معنوی از مواردی است که باید مورد توجه همه جوامع قرار گیرد.

رییس ستاد هفته ملی کودک استان مازندران با بیان اینکه کودکان تأثیرپذیرترین عنصر و ذخیره هر جامعه محسوب می‌شوند، افزود: رعایت حقوق کودکان و پرورش ایمان تنها عنصر اطمینان‌بخش است که باید مورد توجه خانواده و مسئولان قرار گیرد.

این مسئول به نقش هماهنگ خانواده نسبت به کودک اشاره کرد و ادامه داد: دولت تلاش دارد تا کاری فاخر و برنامه‌ریزی شده به‌منظور رشد همه‌جانبه کودکان فراهم کند.

 

یونسی با بیان اینکه وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ کرد تا برای اجرای برنامه هفته ملی کودک تلاش کنند، چراکه از مولفه‌های فعالیت دولت در حوزه کودک و نوجوان است، خاطرنشان کرد: فرمانداران نیز در سطح شهرستان‌ها باید فعالیت دولت را در حوزه کودک و نوجوان اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه استانداری مازندران آمادگی هر گونه همکاری را در اجرای برنامه هفته ملی کودک در استان دارد، یادآور شد: برای ترویج فرهنگ بومی و محلی برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان با این روند تهیه و تنظیم شود.

*دنیا با لبخند کودکان زیباست

اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران هم که به‌عنوان دبیر ستاد هفته ی ملی کودک در استان که وظیفه برنامه ریزی، جمع‌آوری و تدوین برنامه‌ها و ارائه گزارش‌های هفته ملی کودک را بر عهده دارد، شعار هفته ملی کودک را «دنیا با لبخند کودک زیباست»، اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران به اهمیت دوران کودکی و شکل‌گیری شخصیت کودکان اشاره کرد و گفت: دین اسلام و مکاتب غیردینی برای کودکان اهمیت قائل شده و این جمعیت جامعه را میراث‌دار آینده می‌دانند.

قاسم عزیززاده‌گرجی با بیان اینکه 23 دستگاه اجرایی عضو و در ستاد هفته ملی کودک دخیل هستند، افزود: با توجه به اهمیت موضوع کودک وزارت کشور جلسات هفته ملی کودک را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بازتاب شعار هفته ملی کودک در سطح ملی باید دیده شود، اضافه کرد: اجرای نمادین برنامه‌های ویژه در هفته کودک فرصتی است تا دستاوردهای این حوزه به جامعه ارائه شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با بیان اینکه نمایشگاه ویژه کودکان برای تقویت نگاه مدیران در حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود، تصریح کرد: لازم است جلسات مشابه استانداری در فرمانداری‌های سطح استان تشکیل شود تا ادارات شهرستانی و دهیاری‌ها در حوزه کودک و نوجوان ورود پیدا کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود تا با ایجاد فرصت مناسب در هفته ملی کودک، کودکان مازندرانی با استاندار نشستی صمیمی داشته باشند.

عزیززاده‌گرجی افزود: لازم است به‌مناسبت هفته ملی کودک از سوی شهرداری‌ها تبلیغات محیطی انجام و یکی از خیابان‌های پارک یا میادین شهر به‌نام کودک نام‌گذاری شود.

 

دیر ستاد هفته ی ملی کودک مازندران در این جلسه روزشمار هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهرماه سال‌جاری را  به ترتیب از روز نخست با عنوان کودک، سلامت و ایمنی، کودک، هنر و میراث فرهنگی، کودک، خانواده و رسانه، کودک، کتاب و کتاب‌خوانی، کودک، محیط‌زیست و منابع طبیعی، کودکان دنیا، صلح و دوستی و کودک، آموزش و تربیت اسلامی عنوان کرد.

در این جلسه از سوی دستگاه‌هایی اجرایی عضو ستاد هفته ی ملی کودک  که به‌نوعی متولی و نقش موثری در حوزه کودک و نوجوان دارند، پیشنهاداتی مبنی بر اجرای بهتر برنامه‌های ویژه هفته ملی کودک ارائه شد که پس از بحث و بررسی به عنوان مصوبه تایید شد تا در هفته ی ملی کودک اجرا شود.

برپایی نمایشگاه تخصصی کودک با غرفه های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی-  راه‌اندازی کارناوال شادی- بازدید از مراکز نگهداری کودکان بی سر پرست- عیادت از کودکان بیماری که در بیمارستان‌ها بستری هستند - کارگاه‌های آموزشی خانواده‌ها در حوزه سلامت، تکامل، مراقبت، احیای کودکان، مشاوره‌های تغذیه، روان‌پزشکی، مشاوره و خدمات دندان‌پزشکی، ویزیت رایگان، مسابقات دانش‌آموزی و جشن‌های بیمارستانی حوزه کودکان- اختصاص غرفه‌های کتاب ویژه کودک و ارائه نرم‌افزار بازی‌های رایانه‌ای ویژه کودک و نوجوان در نمایشگاه کتاب مازندران- رونمایی انیمیشن یا پویانمایی در هفته ملی کودک و اختصاص یک سانس سینمایی برای یک‌هزار کودک نیازمند حمایت ویژه به‌طور رایگان در سینما سپهر ساری- تجلیل از کتاب‌خوانان برتر، نمایشگاه کتاب کودک، جلسه نقد و بررسی کتاب کودک و عضوگیری رایگان کودکان در کتابخانه های عمومی استان- برپایی جشنواره‌های قرآنی و ورزشی از عمده برنامه های اجرایی این ستاد در هفته ی ملی کودک مازندران هستند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.289 seconds.